جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

جلسه یاوران حجاج تمتع 93 استان همدان برگزار شد

  • 23 مرداد 1393
  • 13:51
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 880 بازدید
  • Article Rating
جلسه یاوران حجاج تمتع 93 استان همدان برگزار شد

بسمه تعالی

این جلسه در روز پنجشنبه مورخ 93/5/23 در سالن همایش فرشچیان همدان برگزار گردید. ابتدا همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید آغاز گردید در ادامه محسن ساغرچي مدیر حج و زيارت استان همدان به ارائه توصيه‌ها و توضيحاتي در خصوص برنامه‌ها و عمليات اجرايي حج (مسكن، حمل و نقل و..) پرداخت و ياوران حجاج را ايثارگران داوطلبي خواند كه در كنار انجام اعمال خود در اين سفر، مدير و روحاني كاروان را در جهت ارائه خدمات رساني مطلوب‌تر به زائران ياري مي‌رسانند.سپس حجت الاسلام مسعود حاجي ابراهيمي مدير برنامه و محصولات فرهنگي مقام معظم رهبري ياوران حجاج را حلقه واسط مدير و روحاني كاروان و زائران دانست و افزود: با عنايت به كاهش عوامل اجرايي كاروان‌ها در جهت افزايش ظرفيت پذيرش زائران حج تمتع و ارائه خدمات بهتر و ايجاد فضاي آرام و روحاني و سيراب شدن روح زائران در اين سفر روحاني تعدادي از زائران هر كاروان به عنوان ياوران حجاج انتخاب مي‌شوند.
حجت الاسلام حاجي ابراهيمي خاطر نشان كرد: ياوران حجاح توسط مدير و روحاني كاروان‌ها از بين زائران فرهيخته كه داراي تونايي اجرايي لازم باشند، شناسايي و انتخاب مي‌شوند و به ازاي هر ۱۲ نفر يك ياور در نظر گرفته شده است.

وي افزود: طرح حجاج، از روي يك مدل خوشه‌اي طراحي شده و اين افراد حلقه واسط زائران و مدير و روحاني كاروان‌ها براي اجراي بهتر برنامه‌هاي اجرايي و مراسمات و مناسبت‌ها و برگزاري مسابقات و جلسات حفظ قرآن و محفل انس و معرفت، دعاي ندبه و كميل و خصوصا مناسك هستند.در پایان مدیر حج و زیارت استان و حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابراهیمی به سوالات یاوران حجاج پاسخ دادند.

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط