جمعه 10 فروردین 1403
EN

آرشیو اخبار

دومین همایش فرهیختگان حج استان همدان برگزار شد

  • 22 مرداد 1393
  • 14:00
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1066 بازدید
  • Article Rating
دومین همایش فرهیختگان حج استان همدان برگزار شد

بسمه تعالی

گزارش دومین همایش فرهیختگان حج استان همدان

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان همدان این همایش با حضور قریب به 50 نفر از فرهیختگان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی مورخ 93/5/21 برگزار گردید.

این نشست که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد ، ابتداء حجت الاسلام والمسلمین  فلاحی رابط فرهیختگان حج استان تذکراتی را در باب مسئولیت فرهیختگان یادآوری نموده و سپس به روند و عوامل شکل گیری فرقه ها از صدر اسلام اعم از شیعه و سنی پرداختند .

وی ضمن معرفی فرقه های گوناگون شیعه و سنی گفتند : به علت اینکه همه این فرقه های تشکیل شده امروز دارای پیروانی نیستند ، ما به آن دسته از فرقه هایی که هم اکنون وجود دارند ، می پردازیم.

ایشان ضمن معرفی فرقه های اهل سنت از نظر عقیدتی و فقهی ، نوع فرقه های موجود در عربستان سعودی که در کنار وهابیت وجود دارند اشاره نمود و چگونگی تعامل با آنان را یاآوری کرد.

وی با معرفی برخی فرقه های دیگر نظیر خوارج ، چگونگی برخورد وهابت با این گروه ها را بیان نمودند.

در ادامه برنامه نوبت به بیان سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی رسید که حجت الاسلام المسلمین رستمی از روحانیون کاروانهای حج استان به ویژگیهای شیعه پرداختند و بازخورد انقلاب اسلامی در جهان اسلام و حتی ادیان دیگر اشاره نمودند.

وی با بیان اینکه قدرت نظام اسلامی و نوع تعاملات مسئولین در ادوار مختلف دولت ها اثرات فروانی در میان دوست داران انقلاب و روحیه امید آنان دارد ، عملکرد برخی دولت ها را باعث نا امیدی مسلمانان دوست دار انقلاب اسلامی دانستند .

ایشان ضمن بیان اینکه دشمن در صدد مقابله هر چه بیشتر با نظام اسلامی است گفنتد : امروز مشکل نظام اسلامی با اهل سنت غیر انقلابی نیست بلکه مشکل ما با اهل سنت انقلابی است که دشمن توانسته است آن را در اختیار خود بگیرد.

در قسمت سوم برنامه نیز آقای صیفی کار از کارگزاران حج و زیارت به موضوع سوم برنامه یعنی امنیت سفر پرداختند و ضمن بیان ویژگیهای زائر ایرانی ، سفر حج را دارای فرصت ها و تهدیداتی دانستند که باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل نمود.

وی با بیان اینکه تهدیدات سفر به دو دسته عمومی و غیر عمومی می باشد به برخی از این تهدیدات مثل دستگیری یا تصادف یا اتهامات ناروا اشاره کرد و بیان داشت که از سوی وهابیت هر اتهامی نیاز به سند و مدرک نداشته و درهرلحظه و هر مکانی که اراده کنند دست به این کار می زنند.

ایشان در ادامه تأکید نمودند که، به هیچ وجه با مبلغان وهابیت بحث نکنید چرا که آنان دنبال قانع شدن نیستند بلکه بحث با زائران را بهانه ای برای بازداشت آنان قرار می دهند.

در قسمت چهارم برنامه نیز حجت الاسلام و المسلمین سید آقا حسینی به موضوع دیگر همایش یعنی بحث مخاطب شناسی و شیوه های ارتباط گیری پرداختند.

وی با بیان نکاتی در رابطه با مسائل قرن بیستم و بلاهایی که بر سر بشریت آمده است، به  توطئه استکبار جهانی در بیمار نمودن مسلمانان پرداختند و بیان داشتند که باید ضمن دلسوزی برای همه مسلمین آنان را از این توطئه ها آگاه نمود درد واحد جهان اسلام را مورد نظر داشت .

وی سپس به شناخت مشکلات زائران کشور های مختلف اشاره کرد و بیان داشت که، مطالعه در مورد مسلمانان کشورهای مختلف  می تواند نوع ارتباط گیری را تقویت کند.

این همایش طبق موعد مقرر از ساعت 17 شروع و در ساعت 20  به پایان رسید.

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.