جمعه 14 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

آنچه که متقاضیان اربعین حسینی باید بدانند؛ چگونگی روند ثبت نام در سامانه سماح

  • 15 مرداد 1402
  • 08:28
  • 0 دیدگاه
  • 96 بازدید
  • Article Rating
آنچه که متقاضیان اربعین حسینی باید بدانند؛ چگونگی روند ثبت نام در سامانه سماح

بسمه تعالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه ، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیات درباره چگونگی نام نویسی در سامانه سماح برای متقاضیان سفر اربعین حسینی گفت: متقاضیان می بایست به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه نمایند؛ این سامانه در پنجره واحد سازمان حج و زیارت که تمام خدمات زیارتی در آن ارایه می شود قرار دارد که در حال حاضر روی موضوع اربعین حسینی متمرکز شده است.
وی افزود : ثبت شماره موبایل ، دریافت پیامک ، هدایت به مرحله بعد و درج کدملی ، تاریخ تولد ، کد پستی و ...نیز پس از ورود به این سامانه صورت می گیرد که طی این مرحله نیز اطلاعات ثبت شده با اتصال داشتن به سرویسهای شاپرک ،ثبت احوال و اداره پست مورد بررسی قرار می گیرد .
فرشید با بیان اینکه در صفحه نخست سایت سماح توصیه های ضروری برای مطالعه و اهتمام زایران قرار گرفته است گفت: زایران بعد از ثبت و تایید اطلاعات اولیه سایر روند نام نویسی را نهایی نمایند که در این مرحله روند انتخاب بیمه مورد توجه قرار می گیرد .
وی افزود : امسال با توجه به تنوع در نظر گرفته شده سه گروه قیمتی بیمه ای وجوددارد که متقاضی می تواند هر یک از آن بسته ها را انتخاب نماید ؛ و تا قبل از پرداخت امکان ویرایش و انتخاب بسته دیگر نیز براحتی قابل انجام است.
فرشید با بیان اینکه شخص ثبت نام کننده به عنوان سرگروه در صورتیکه قصد اضافه کردن هم گروه و یا همسفر را دارد می بایست قبل ازاقدام به پرداخت نسبت به اضافه نمودن آنها به گروه اقدام نماید و پس از اطمینان از نهایی شدن گروه نسبت به پرداخت اقدام نماید که در این مرحله مبلغ کل توسط سیستم محاسبه و امکان پرداخت مبلغ همه گروه در یک مرحله وجود دارد.

فرشید با بیان اینکه امسال در سامانه سماح خدمات خوبی تعریف شده است گفت : متقاضیان می توانند از وضعیت ازدحام مرزها و مقایسه با سال قبل که با نمودار مشخص می باشد آگاهی یابند و با توجه به نمودار روند ازدحام تردد یا خلوت بودن تردد در مرزها را ملاحظه کنند.
وی افزود : متقاضیان می توانند تاریخ عزیمت و شرایط مرزهای شش گانه برای تردد را در سامانه ببینند و انتخاب مناسب تری را داشته باشند ؛ متقاضیان بعد از این روند و پرداخت بیمه می توانند کارت شناسایی خود را دریافت و چاپ نمایند.
وی تاکید کرد زائران گرامی تا زمانی که نسبت به پرداخت مبلغ خود اقدام نکنند ثبت نام آنان نهایی نشده و از هیچ خدمتی بهره مند نخواهند شد.
درباره دریافت اطلاعات خودروی فرد متقاضی گفت: این موضوع برای برنامه ریزی هر چه بهتر زایران در طول مسیرها و مرزها در نظر گرفته شده است و این امکان ویژه جانبازان و معلولان عزیز نیز فراهم شده است.
وی در پایان تاکید کرد که زائران عزیز حتما توصیه های صفحه اول سایت را مطالعه و در صورت بروز مشکل و یا داشتن سوال با شماره 64511 تماس بگیرند.

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :