چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

بازگشت آخرین گروه زائران سرزمین وحی به همدان

بازگشت آخرین گروه زائران سرزمین وحی به همدان

بسمه تعالی

 مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: آخرین گروه از عمره گزاران استان همدان که در دوم تیرماه جهت انجام عمره رمضانیه مشرف شده بودند که  ساعت 5 صبح دوشنبه 23مرداد ماه به ایران اسلامی  بازگشتند.

ˈمحسن ساغرچیˈ افزود : آخرین کاروان  عمره به علت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به جای 10 روز 21 روز در سرزمین وحی حضور داشتند.

وی اظهار داشت : اعزام 10 هزار و 700 زائر بیت ا.. الحرام در قالب 84 کاروان از 9 دی سال گذشته آغاز شد و اعزام زائران تا دوم تیرماه سالجاری از طریق فرودگاه همدان ادامه داشت.

وی گفت: پیش از اعزام زائران به خانه خدا جلسات آموزشی متمرکز با حضور مدیر کاروان و نماینده محترم  بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد و در برخی نشست ها کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر حاضر و تذکرات  لازم را ارایه دادند.

مدیر حج و زیارت استان همدان اضافه کرد: طبق نظر سنجی های صورت گرفته و نظارت و ارزیابی های انجام شده میزان رضایتمندی زائران از عملکرد حج و زیارت افزایش یافته است.

وی هزینه نام نویسی برای اعزام به حج عمره را برای هر نفر 18 میلیون ریال ذکر کرد و اظهار داشت: نیمی از این هزینه برای ایاب و ذهاب و مابقی برای  هزینه مسکن و درصدی برای هزینه های تغذیه و تدارکات  است.

ساغرچی با ذکر اینکه ظرفیت اعزام به حج عمره تا پنج سال آینده تکمیل است احتمال داد : نامنویسی برای اعزام به عمره مفرده از دی ماه سالجاری آغاز شود.

در هر پرواز 250 زائر از فرودگاه همدان عازم خانه خدا شدند همچنین زائران عمره مفرده پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه حضور داشتند.

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :