شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

نتیجه دعا ، پاکی و نزدیک شدن انسان به معبود است

  • 19 تیر 1393
  • 01:25
  • 0 دیدگاه
  • 584 بازدید
  • Article Rating
نتیجه دعا ، پاکی و نزدیک شدن انسان به معبود است

نتیجه دعا ، پاکی و نزدیک شدن انسان به معبود است



محسن ساغرچی، رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: تمام لحظه‌های معنوی ماه رمضان بندگی و عبودیت است و چه خوب است که انسان در این ماه مبارک به زیارت خانه خدا برود و با دعا و راز و نیاز خود از خداوند بخواهد مورد لطف الهی قرار گیرد.

وی افزود: عظمت ماه مبارک رمضان و همچنین حج و عمره در قرآن به صراحت برای ما بیان شده است، نمونه بارز آن بیان تنها ماه قمری در قرآن است که فقط از ماه رمضان یاد شده و نام دیگر ماه‌های قمری مثل محرم، صفر یا دیگر ماه‌ها در قرآن مجید ذکر نشده است.

ساغرچی بیان کرد: خداوند در قرآن در آیه شریفه «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ...؛ ماه رمضان [همان ماه] است که در آن قرآن فرو فرستاده شده است»، (سوره بقره/ آیه 185) به اهمیت این ماه اشاره فرموده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همدان ابراز کرد: حج ضیافت خداوند است و حاجیان، همانند روزه‌داران، میهمانان خدای رحمانند، چنانکه امام صادق(ع) فرموده‌اند: حج‌گزار تا آنگاه که به دیار خود بازگردد، مهمان خداست.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و با توجه به احادیث رسیده از ائمه اطهار(ع) حج عمره در ماه مبارک رمضان مورد تأکید است.

منبع خبر : http://ns1.iqna.ir/fa/News/1427643

امتیاز به خبر :