جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

دیدار با امام جمعه محترم همدان ونماینده معزز ولی فقیه به مناسبت هفته حج 1399

دیدار با امام جمعه محترم همدان ونماینده معزز  ولی فقیه به مناسبت هفته حج 1399

بسمه تعالی

در روز پنجشنبه مورخ 99/04/05 به مناسبت هفته حج مدیر ، کارکنان و جمعی از کارگزاران حج 99 استان همدان با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرستان همدان دیدار کردند. 

 در این دیدار محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان همدان ضمن تبریک ایام هفته حج و دهه کرامت مطالبی در خصوص حج 99 خدمت نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه همدان ارایه نمود و از لغو پذیرش حجاج ایرانی  توسط دولت سعودی به دلیل شیوع ویروس  کرونا مطالبی بیان نمود . 

ایشان در ادامه با بیان آمادگی جمهوری اسلامی برای برگزاری حج 99 با اجرای پروتوکول های بهداشتی به طرف سعودی و عدم پاسخ گویی سعودی ها در این خصوص اظهار داشت سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تمای اقدامات لازم  را انجام داده و برای تمامی شرایط  ، سناریوهای مختلف را در نظر گرفته بود .

آقای ساغرچی اضافه کرد ، سازمان حج و زیارت با نرخ مناسب امسال ارز مورد نیاز حجاج را فراهم و مبالغ دریافتی از حجاج به حساب بانک مرکزی واریز شده است ولی هر زایری که بخواهد انصراف دهد پول ایشان برگرداننده خواهد شد و فرد جایگزین ثبت نام خواهد شد و زایرینی که انصراف ندهند در حج آینده هیچ گونه افزایش هزینه ارزی نخواهند داشت .

در ادامه آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه  در استان از برکات و نعمات حج برای مدیران کاروان های استان مطالبی ارزنده بیان نمودند و اظهار داشتند که این فریضه از فرایض واجب شرعی  است و ادامه دهنده  بت شکنی ها ی حضرت ابراهیم و اسماعیل علهما السلام است و فریضه حج  بعد از انقلاب تغییری محسوس داشته و با روح تازه ای انجام می شود .

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط