پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

همایش آموزشی و توجیهی مدیران کاروان ها و مجموعه های حج تمتع 1398منطقه ۷ کشور

  • 05 تیر 1398
  • 17:15
  • 0 دیدگاه
  • 359 بازدید
  • Article Rating
همایش آموزشی و توجیهی مدیران کاروان ها و مجموعه های حج تمتع 1398منطقه ۷ کشور

بسمه تعالی

همایش آموزشی و توجیهی حج تمتع منطقه ۷ کشور در همدان برگزار شد

همایش آموزشی و توجیهی حج تمتع منطقه ۷ کشور روز چهارشنبه ۵ تیرماه درمرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان شهر همدان برگزار شد.

در این همایش محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان همدان با اشاره به اهمیت حج و زیارت بیان کرد: سال جاری از استان همدان ۳ هزار زائر تحت ۳ مجموعه که ۲ تای آن در مدینه و ۱ مجموعه در مکه به خانه خدا اعزام خواهند شد.

وی خطاب به حضار افزود: باید نیت خود را خدمت به مردم قرار داده و با همراهی هم آنچه خواست خداست در راستای خدمت به زائران به انجام برسانیم.

 حجت السلام والمسلمین عسگری نماینده بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور طی این همایش با ارائه گزارشی از برنامه های آموزشی و فرهنگی منطقه غرب کشور اظهار کرد: برنامه های آموزشی و فرهنگی زائران در منطقه مطابق برنامه ها انجام شده است که طی ۸ الی ۹ جلسهتمامیآموزش‌های لازم در این خصوص به زائران ارائه شد.

وی افزود: ۲۲ هتل در مدینه و ۷۹ هتل در مکه برای زائران تدارک دیده شده که از این میان با هماهنگی‌های انجام شده ۳ هتل نیز برای برگزاری رسمی دعای کمیل تعیین شده و در سایر هتل‌ها نیز به صورت خودگردان مراسم دعا برگزار خواهد شد.

حجت السلام عسگری تصریح کرد: معاونین فرهنگی معرفی شده در غرب کشور سطح بسیار بالایی دارند و باید به شورای فرهنگی حج اهمیت بیشتری دهیم و روحانیان ارشد با عنوان روحانیان رابط انتخاب شوند تا به معاونین فرهنگی یاری برسانند.

حاج آقا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه این همایش حج را عملیات سنگینی دانسته و افزود: حدود 87 هزار نفر از جمعیت کشور سال جاری به حج خواهند رفت که از آنجایی که روابط سیاسی کشور ما و طرف سعودی با مشکل رو به روست این عملیات بسیار مهم و حساس است اگرچه ما طی ۲ سال اخیر در راستای مذاکرات تلاش کرده ایم موضوع حج را از موضوعات سیاسی جدا کنیم و امسال نیز مطابق مذاکرات انجام شده با طرف سعودی تعداد حجاج  ۸۶ هزار ۵۵۰ نفر هستند.

وی افزود: مشکلی در خصوص مسکن زائران در مکه وجود ندارد اما به دلیل اینکه تعداد هتل‌ها در مدینه کمتر است هماهنگ شده است تا برای حفظ راحتی افراد اقامت زائران در مدینه 4الی 5 روز می باشد.

رشیدیان با تاکید بر شرایط دمایی حج امسال اظهار کرد: حج امسال در یکی از گرمترین ماه های کشور عربستان یعنی مرداد ماه انجام میشود و از آنجایی که ۵۲ درصد زائرین را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و متوسط سن افراد ۵۶ سال است باید توجه ویژه ای به تغذیه و تردد افراد داشت که در این راستا کلیه اقدامات لازم در مورد قراردادها با شرکت‌های خدماتی منعقد شده است و در تدارکات مشکلی نداریم همچنین ۳ هتل نیز به عنوان خودپخت معرفی شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: داروها و تجهیزات لازم برای زائران از کشور امارات به عربستان صادر شده است تا در زمان حج در درمانگاه‌ها بتوانیم خدمات لازم را ارائه کنیم همچنین به علت تعطیلی سفارتخانه و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور عربستان تعداد ۱۰ نفر از افراد برای پیگیری مسائل کنسولی حجاج در عربستان حضور خواهند یافت.

رشیدیان در ادامه بیان کرد: شعار حج امسال خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی است و باید تلاش کنیم زائرانی که به حج می‌روند از معنویات حج به طور کامل بهره ببرند.

در انتهای این همایش نیز معاونت حج عمره، مدیرکل برنامه ریزی و اعزام، نماینده حراست و مدیرکل کارگزاران وسرپرست بازرسی سازمان طی نشستی تخصصی مسائل مورد نیاز در این زمینه را مطرح کرده و به سوالات حضار در این خصوص پاسخ گفتند.همچنین مدیرکل برنامه ریزی و اعزام سازمان حج و زیارت  خبرداد در سال جاری ۳۶۱ پرواز از ۱۷ ایستگاه پروازی و حدود ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر حاجی خواهیم داشت.

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :