پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

آرشیو اخبار

همایش متمرکز زائران حج تمتع 1398 استان همدان برگزار شد

  • 13 اردیبهشت 1398
  • 14:14
  • 0 دیدگاه
  • 860 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز زائران حج تمتع 1398 استان همدان برگزار شد

بسمه تعالی

همایش متمرکز زائران حج تمتع 98 همدان صبح روز جمعه مورخ 98/02/13 با حضور زائران، مسئولان استانی ،کارکنان حج وزیارت استان ،مدیران و عوامل کاروان ها در سالن ابن سینای همدان برگزار گردید.

این همایش که با تلاوت آیات کلام ا... مجید توسط قاری کشوری آقای ورمزیار آغاز و در ادامه سرود جمهوری اسلامی در فضای سالن طنین انداز شد سپس آقای مهربانی از مدیران کاروان های حج به مدیحه سرایی پرداخت .

در ادامه کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدرفرماندهی نیروی انتظامی  استان همدان گفت :دقدقه اصلی نیروی انتظامی ایجاد فضای مناسب وتوام با آرامش برای تشرف زائران به زیارت خانه خدا است .

سرگرد جام آبادی با هشدار به این بیماران فرمودندبازرسی بسیار دقیق با تجهیزات کامل و پیشرفته در فرودگاه های ایران صورت میگیرد که در صورت کشف مواد مخدر برخورد های جدی از جمله معرفی به مراجع قضایی و جلوگیری از سفر و ممنوعیت خروج به مدت پنج سال را بهمراه خواهد داشت 

وی خطاب به زائران فرمودند :شما توفیق حضور در این سفر عظیم و معنوی را خواهید داشت و نباید این معنویت را با سهل انگاری خدشه دار کنید. در پایان ایشان یاد آور برخورد شدید عربستان سعودی نسبت به کسانی که حامل مواد مخدر باشند بودند.

در ادامه مدیر حج وزیارت استان همدان با قدر دانی از حضور اکثریتی زائران گفتند ما خدمت گزار زائران هستیم وبا تمام وجود قدم در این راه گذاشته ایم وتمام سعی و تلاش خود را در جهت رفاه وآسایش زائران بکار خواهیم برد. 

حاج محسن ساغرچی با اشاره به سفر عظیم حج افزود این سفر یک سفر گروهی بوده وباید زائران عزیز مهارت زندگی جمعی و گروهی را با تمرین در خود پرورش دهند. 

ایشان با اشاره به قوانین و مقررات و همچنین محدودیت های کشور عربستان گفتند همه ما در این کشور میهمان بوده و باید قوانین و مقررات عربستان را رعایت کنیم و به اتباع دیگر  کشورها احترام بگذاریم .

وی با اشاره به اجاره 80 هتل در مکه مکرمه و 20 هتل در مدینه منوره گفت:هتل های اجاره شده توسط سازمان حج وزیارت و زیر نظر کارکنان مسکن اجاره شده و برای تمامی هتل های مکه سرویس ایاب و ذهاب پیش بینی شده است.

ساغرچی یادآورشد تمام کاروان های استان همدان مدینه بعد بوده و بعد از انجام مناسک زائران به مدینه منوره اعزام خواهند شد . 

ایشان ضمن قدر دانی از زحمات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و استانداران همدان خاطر نشان نمودند با تلاش و پیگیری های صورت گرفته پرواز از فرودگاه همدان با هواپیما های قشم ایر انجام خواهد شد.

 ایشان در پایان به مواردی همچون رعایت مسائل بهداشتی ، پیاده روی و مطالعه در خصوص اعمال حج و شرکت در جلسات آموزشی کاروان و... یاد آوری نمودند.

سپس آقای خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جمع زائران فرمودند عربستان متعهد به حفظ عزت و امنیت زائران ایرانی شده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و زائران درکمال آرامش و امنیت به اعمال و مناسک بپردازند.

ایشان بااشاره به این که فرودگاه همدان ازجمله ایستگاه های پروازی حجاج است گفت این موضوع یکی از دغدغه های مسئولان استان بوده که با پیگیری های انجام شده انجام پذیرفته شده است . وی در خصوص پیگیری های لازم جهت تخصیص ارز به حجاج در مجلس خبر داده که انشاء ا. شاهد خبر های خوبی در این زمینه باشیم.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان آیت ا... شعبانی در جایگاه حضور یافته و ضمن تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان فرمودند انسان در دو نوبت به میهمانی خدا دعوت میشود که یکی از آنها ماه مبارک رمضان و دیگری حضوردر سرزمین وحی و مسجد الحرام که این توفیق روزی شما زائران شده است  ایشان با برشمردن فضیلت حج افزودند اعمال حج سخت نبوده و زائران با مطالعه و آشنایی کامل به احکام شرعی به این سفر مشرف شوند وی با تاکید به نظم و انضباط در ایام حضور در شهر های مقدس مکه ومدینه گفتند شما زائران سفیران فرهنگ والای جمهوری اسلامی بوده که باید همواره الگوی مسلمانان دیگر کشور ها باشد. 

در ادامه آقای حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از توفیق حاصل شده برای زائران گفتند حاجیان ما بایدحج انقلابی را در سرزمین وحی پیاده کنند و شعار حج را نیز سر دهند چرا که ایران سرزمینی همیشه سربلند وآزاد است و این آزادگی مرهون خون شهدا میباشد. 

در پایان گروهی از زائران با پوشیدن لباس احرام به همراهی حجت الاسلام عسگری نماینده بعثه مقام معظم رهبری در قم اعمال عمره تمتع و حج تمتع را بصورت نمادین اجرا نمودند. 

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.