پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

اطلاعیه مهم سازمان حج و زیارت درباره حج تمتع 1395

  • 05 اسفند 1394
  • 09:29
  • 0 دیدگاه
  • 585 بازدید
  • Article Rating
اطلاعیه مهم سازمان حج و زیارت درباره حج تمتع 1395

بسمه تعالی

اطلاعیه سازمان حج و زیارت درباره حج تمتع 1395

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و پیش اطلاعیه قبلی سازمان حج و زیارت برای انجام مراسم حج سال 1395، باطلاع می رساند علیرغم قطع یک طرفه روابط سیاسی کشور عربستان با جمهوری اسلامی ایران، از آنجا که حج یک فریضه و  واجب شرعی است،لذا بر اساس مصوبه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، سازمان بنا بر وظایف قانونی، برنامه ریزی ها و اقدامات خود را طبق جداول زمان بندی شده برا ی تحقق تشرف به حج در سال 1395 با جدیت ادامه می دهد.

بر همین اساس از کلیه دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا 20/3/1385 دعوت می گردد برای انجام مرحله اول ثبت نام از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه تاریخ 11/12/1394 تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه 25/12/1394 با در دست داشتن اصل قبوض ودیعه گذاری+ شناسنامه+ کارت ملی به هر یک از شعب بانک ملی ایران مراجعه و نسبت به واریز مبلغ 50 میلیون ریال بصورت علی الحساب به عنوان بخشی از هزینه سفر در حسابی به نام خود در بانک ملی اقدام و رسید آن را دریافت نمایند. بدیهی است بانک نسبت به محاسبه روز شمار سود متعارف این مبلغ به حساب خود زایر اقدام خواهد نمود.

تأکید می نماید از آنجا که به دلیل قطع روابط تاکنون امکان حضور نمایندگان سازمان حج در عربستان برای نهایی کردن اجاره هتل ها، حمل و نقل، تدارکات و تغذیه و .... وجود نداشته است، بنابراین در این مرحله برخلاف رویه گذشته، مبلغ مذکور بصورت علی الحساب بوده و هزینه نهایی سفر در زمان ثبت نام قطعی با مشخص شدن کاروان ها و گروه های قیمتی در هفته اول اردیبهشت ماه همزمان با پرداخت قسط دوم  اعلام خواهد شد.

بدیهی است انجام حج در سال 1395 منوط به امضاء به‌موقع توافقنامه متعارف بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان و پذیرش شروط جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ کرامت، شأن و جایگاه حجاج ایرانی و صیانت از حقوق این عزیزان در طول موسم حج می باشد.

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :