جمعه 10 فروردین 1403
EN

آرشیو اخبار

همایش روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد

  • 07 اسفند 1392
  • 07:57
  • 0 دیدگاه
  • 753 بازدید
  • Article Rating
همایش روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد
رئیس سازمان حج و زیارت روز شنبه در حاشیه همایش روابط عمومی های وزارت ارشاد جایگاه روابط عمومی ها را بسیار خطیر دانست و تصریح کرد به دلیل جنس کار فرهنگی باید حلقه ارتباط و اتصال با مخاطبان خوب و مستمر تنظیم شود.
مهندس اوحدی در ابتدای سخنانش ضمن ارائه گزارش از عملکرد سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون 300 هزارنفر زائر در عمره جاری به سرزمین وحی مشرف شده اند که سال گذشته این میزان در همین مقطع 30 تا 35 هزار نفر بوده که این اقدام ارزشمندی است.

وی با یادآوری اینکه مالکیت حج تمتع در تمام دنیا از ابتدای اعزام تا انتها بر عهده دولت است افزود: به دلیل توسعه فضای مسجدالحرام تعداد زائران از 75 هزار نفر به 64 هزار نفر رسیده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد اعزام زائران به عتبات عالیات گفت: این اعزام ها توسط 1400 شرکت کارگزاری در مجموعه ای به نام شرکت شمسا صورت می گیرد و سالانه یک میلیون و 200 هزار زائر به اماکن مقدسه عراق اعزام می شوند.

وی با بیان آنکه وجوه حج تمتع برای اولین بار در دوقسط پرداخت می شود افزود: اعزام زائران وظیفه سنگینی است که بحث تحریم ها، انتقال ارز، خدمات ارزی و فضای سیاسی وامنیتی کشور میزبان (عربستان) از مشکلات جدی این حوزه به شمار می رود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش جایگاه روابط عمومی ها را بسیار خطیر دانست و تصریح کرد : به دلیل جنس کار فرهنگی در مجموعه سازمان های تابعه ارشاد باید حلقه ارتباط و اتصال با مخاطبان خوب و مستمر تنظیم شود.

اوحدی با بیان آنکه ارتباط روابط عمومی ها دو سویه است اظهارداشت: این مجموعه ها باید شناخت عمیقی از درون خود، ظرفیت ها، ماموریت ها و برنامه های خود داشته باشند با این شناخت ها می توان به شناخت بیرونی نائل شد.

وی ایجاد روابط درون سازمانی، تعمیق آن و ارتباط با مخاطبان را از وظایف خطیر روابط عمومی ها برشمرد و افزود: بحث مخاطب شناسی موضوع بسیارمهمی است که این مجموعه ها باید به آن توجه کنند. مخاطبان هر کدام سطح و جایگاه دیگری دارند اگر مخاطب شناسی دقیق صورت نگیرد با چالش های متعددی رو به رو خواهیم شد.

وی به سرعت انتقال اطلاعات در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: اگر اطلاعات با سرعت منتقل نشود در عرصه اطلاع رسانی با آسیب های جدی رو به رو خواهیم شد.

اوحدی روابط عمومی ها را به عنوان یک برند دانست و گفت: آنها باید در آداب و رفتار و نوع ادبیات ارتباطی با مخاطب مطالعه و ارزیابی دقیقی داشته باشند تا بتوانند به عنوان یک مجموعه موفق عمل کنند.

وی داشتن سعه صدر در زمان بحران و حضور جدی در این مقاطع را یک موضوع مهم برای مجموعه روابط عمومی ها دانست.

همایش دو روزه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز یکشنبه چهارم اسفند به کار خود پایان داد.
سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.