پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

همایش فرهیختگان حج استان همدان برگزار شد

  • 26 مرداد 1394
  • 13:53
  • 0 دیدگاه
  • 920 بازدید
  • Article Rating
همایش فرهیختگان حج استان همدان برگزار شد

بسمه تعالی

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان همدان این همایش با حضور قریب به 120 نفر از فرهیختگان در سالن اجتماعات فرشچیان همدان در روز یکشنبه مورخ 94/05/25 همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) برگزار گردید.

این نشست که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد سپس با پخش سرود جمهوری اسلامی به کار خود ادامه داد، در ادامه محسن ساغرچی مدیر حج وزیارت استان همدان ضمن خیر مقدم گویی به حضار عزیز و عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) وآغاز هفته کرامت سخنان خود را در باب مسئولیت فرهیختگان و نحوه برقراری ارتباط  با دیگر مسلمانان در ایام حج ،سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی  ایران ، مسائل جاری بین کشورهای منطقه و عربستان سعودی ،هوشیاری و بصیرت فرهیختگان عزیز در امور سیاسی و خودداری از بحث و جدل با مامورین سعودی و حفظ صبر و شکیبایی در ایام حج فرمودند.
سپس حجت الاسلام والمسلمین دوست محمدی از روحانیون کاروانهای حج 94 استان و استاد حوزه و دانشگاه  به روند و عوامل شکل گیری فرقه ها از صدر اسلام اعم از شیعه و سنی پرداختند .

وی به معرفی فرقه های گوناگون سنی و تاریخچه تشکیل  آنها خصوصا و هابیت پرداختند.

ایشان ضمن معرفی فرقه های اهل سنت از نظر عقیدتی و فقهی ، نوع فرقه های موجود در عربستان سعودی که در کنار وهابیت وجود دارند اشاره نمود و چگونگی تعامل با آنان را یادآوری کرد.

وی با معرفی برخی فرقه های دیگر نظیر خوارج ، چگونگی برخورد فرقه ها با این گروه ها را بیان نمودند.

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :