جمعه 10 فروردین 1403
EN

آرشیو اخبار

جلسه یاوران حجاج حج تمتع 94 استان همدان

  • 10 مرداد 1394
  • 09:58
  • 0 دیدگاه
  • 843 بازدید
  • Article Rating
جلسه یاوران حجاج حج تمتع 94 استان همدان

بسمه تعالی

این جلسه در روز پنجشنبه مورخ 94/05/08 از ساعت 17:00 الی 19:00 در سالن همایش فرشچیان همدان برگزار گردید. ابتدا همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید توسط حاج آقا جهانگیری از مدیران حج استان آغاز گردید سپس با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران به کار خود ادامه داد  سپس حاج آقا محسن ساغرچي مدیر حج و زيارت استان همدان به ارائه توصيه‌ها و توضيحاتي در خصوص برنامه‌ها و عمليات اجرايي حج (مسكن، حمل و نقل و..) پرداخت و ياوران حجاج را ايثارگران داوطلبي خواند كه در كنار انجام اعمال خود در اين سفر، مدير و روحاني كاروان را در جهت ارائه خدمات رساني مطلوب‌تر به زائران ياري میرسانند.سپس حجت الاسلام و المسلمین مسعود حاجي ابراهيمي مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري ياوران حجاج را حلقه واسط مدير و روحاني كاروان و زائران دانست و افزود: با عنايت به كاهش عوامل اجرايي كاروان‌ها در جهت افزايش ظرفيت پذيرش زائران حج تمتع و ارائه خدمات بهتر و ايجاد فضاي آرام و روحاني و سيراب شدن روح زائران در اين سفر روحاني تعدادي از زائران هر كاروان به عنوان ياوران حجاج انتخاب مي‌شوند.

حجت الاسلام حاجي ابراهيمي خاطر نشان كرد: ياوران حجاح توسط مدير و روحاني كاروان‌ها از بين زائران فرهيخته كه داراي تونايي اجرايي لازم باشند، شناسايي و انتخاب مي‌شوند و به ازاي هر ۱۲ نفر يك ياور در نظر گرفته شده است.

وي افزود: اين افراد حلقه واسط زائران و مدير و روحاني كاروان‌ها براي اجراي بهتر برنامه‌هاي اجرايي و مراسمات و مناسبت‌ها و برگزاري مسابقات و جلسات حفظ قرآن و محفل انس و معرفت، دعاي ندبه و كميل و خصوصا مناسك هستند.در پایان مدیر حج و زیارت استان و حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابراهیمی به سوالات یاوران حجاج پاسخ دادند. 

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.