جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

همایش استانی کارگزاران حج و زیارت همدان برگزار شد

  • 29 فروردین 1394
  • 11:05
  • 0 دیدگاه
  • 742 بازدید
  • Article Rating
همایش استانی کارگزاران حج و زیارت همدان برگزار شد

بسمه تعالی

دومین همایش کارگزاران حج و زیارت (حج ، عمره وعتبات) استان همدان عصر روز پنجشنبه بیست و هفتم فروردین ماه با حضور برخی از مسئولین استان ، مدیریت و کارکنان سازمان حج و زیارت و کارگزاران ، مدیران و عوامل کاروان های استان همدان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ابن سینا همدان برگزار شد.

 مدیر سازمان حج و زیارت استان همدان  هدف از برگزاری این همایش را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال ایشان برشمرد و افزود : با ایجاد همدلی و همکاری بیشتر در بین مدیریت سازمان و کارگزاران ، مدیران و عوامل کاروان ها و به تبع آن در بین زائران می توان گام های خوب و موثر در رسیدن به اهداف و برنامه های این سازمان در ارائه خدمات بهتر به زائران در این سفرهای معنوی برداریم.

محسن ساغرچی نیز ضمن محکوم نمودن عمل زشت و شنیع ماموران عربستانی خواستار برخورد شدید و قاطع با مرتکبین آن و جلوگیری از تکرار چنین اعمالی شد.

وی ادامه داد : سفر پرمحتوا و معنوی حج و عمره دارای ابعاد و برکات فراوانی برای زائران و نشر و گسترش این برکات و معنویات در بین خانواده ها و جامعه شده است.

مدیر سازمان حج و زیارت استان همدان افزود : حضور پرشور و شعور زائران ایرانی در عربستان و ارتباط و همدلی با مسلمانان جهان باعث بسط و گسترش فرهنگ علوی و حسینی شده است که می بایست با در نظر گرفتن شرایط و مسائل سفر عمره دوباره برقرار شود.

 یکی از میهمانان ویژه این همایش  نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی برادر آزاده حاج امیر خجسته بودند که در این همایش با بیان این مطلب که برخورد مفتضحانه ایی که در فرودگاه جده اتفاق افتاد باعث رسوایی عربستان در جهان اسلام گردید افزود :  ما نیز به نوبه خود پیگیر مجدانه برای برخورد قاطع با عوامل این عمل شنیع توسط کشورعربستان هستیم.

امیر خجسته خاطر نشان کرد : زائران ایرانی در سفر حج و عمره با جهان اسلام ارتباط برقرار می کنند و این ارتباط اثرگذاریهای زیادی در پی داشته است و این باعث وحشت و خشم خیلی ها شده و به همین دلیل به دنبال آن بودند که به نحوی از انحاء حج و عمره تعطیل شود .

وی ضمن تاکید به حفظ شان و منزلت زائران ایرانی گفت: حج و عمره نباید تعطیل شود و با طرح موضوع با وزیر ، رئیس سازمان حج و زیارت و کمیسیون داخلی مجلس با اجرای کار فنی و کارشناسی به دنبال برقراری مجدد سفرهای عمره هستیم.

سرهنگ محمود قاسمی تحلیل گر مسائل سیاسی و منطقه ایی دیگر سخنران این همایش بود که به تحلیل موضوعات منطقه ، حمله عربستان به یمن ، حضور آمریکا در منطقه و فروپاشی داعش پرداخت.

محمود مسگریان رئیس هیئت مدیره شرکت مرکزی استان همدان به عنوان آخرین سخنران این همایش بود که به ارائه گزارش از برنامه ها و اقدامات انجام شده و مسائل اجرایی این شرکت پرداخت .
سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :