جمعه 10 فروردین 1403
EN

آرشیو اخبار

مردان بي ادعا، عاشقان خدمت به زائران خانه خدا

مردان بي ادعا، عاشقان خدمت به زائران خانه خدا

در گير و دار كارهاي بزرگ و پروژه‌هاي كلان همواره تلاش و زحمت عده‌اي كمتر ديده مي‌شود، افرادي كه صبورانه و دلسوزانه به استقبال زائران بيت‌الله الحرام مي‌روند و رضايت زائران را مايه افتخار مي‌دانند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، در جريان و روند عمليات حج و عمره افراد زيادي در قالب وظايف و مسووليت‌هاي مختلف زحمت مي‌كشند تا زائران خانه خدا با خيالي راحت و بدون دغدغه به اعمال و عبادات خود برسند و از مدت زمان حضور خود در سرزمين وحي لذت ببرند و خاطره خوب معنوي برايشان دراين سفر ايجاد شود.















در اين ميان عده اي هستند كه بيش از ديگران زحمت مي‌كشند و به طور مستقيم با زائران ارتباط دارند كه شايد كمتر خدماتشان ديده شود البته هرچند خود آنان نيز وقتي اين كار را انتخاب كردند از سختي هايش خبر داشتند لذا با آگاهي از اين مساله آن را انتخاب كرده اند و امروز ذره اي خم به ابرو نمي‌آورند و به گفته خودشان از خدمتي كه به «مهمانان خدا» مي‌كنند لذت مي‌برند و از اين كه ساعت شيفتشان تمام شود ناراحت مي‌شوند كه اي كاش بيش از اين مي‌توانستيم از زائران خانه خدا پذيرايي كنيم.















اين دسته از افراد پرتلاش كسي نيستند جز «پرسنل و نيروهاي خدماتي بخش حمل و نقل درون شهري و برون شهري عمليات عمره» كه امروز صبح به سراغ چند تن از آنها در يكي از ايستگاه‌هاي اتوبوس زائران ايراني در مكه رفتيم.















آقاي رحيم طوسي سرشيفت ايستگاه «غزه» در مكه مكرمه كه بزرگترين ايستگاه اتوبوس زائران ايراني است به همراه سه نفر از همكاران خود در خدمت زائران خانه خدا هستند و با جان و دل تلاش مي‌كنند. او مي‌گويد در هر كدام از سه ايستگاه اتوبوس زائران ايراني يعني «غزه، باب علي و مقبره البنات» سه نيروي شيفت و يك مسوول ايستگاه به صورت ۸ ساعته كار مي‌كنند كه دو نفر از نيروهاي استقبال و نقل هتل‌ها نيز ما را در اين امر ياري مي‌رسانند.















او و همكارانش صبورانه و دلسوزانه به استقبال زائران بيت الله الحرام مي‌روند و چيزي جز رضايت و خرسندي زائران آنها را خوشحال نمي‌كند و اين را افتخار و توفيقي براي خود مي‌دانند.















آنها بايد روزانه در ميان سروصدا و گردوخاك ناشي از ساخت و سازهاي طرح توسعه حرم از يك سو، گرماي هوا و دود و صداي ناشي از حضور دهها دستگاه اتوبوس در اين ايستگاه از سوي ديگر، زائران عمره گزار ايراني بيش از ۱۷ هتل كه در مسير خط‌هاي ۲، ۵، ۶، ۷، ۸ و ۱۱ هستند را راهنمايي كنند تا هيچ زائري به اشتباه سوار اتوبوس خط‌هاي ديگر يا كشورهاي ديگر نشود.















آنها هم پاسخگوي صدها زائر در هر ساعت هستند كه با صبوري و اخلاق حسنه اين كار را انجام مي‌دهند و هم با جان و دل دست زائران سالخورده را مي‌گيرند و با احترام سوار اتوبوس خط خودشان مي‌كنند.















آنها معتقدند كه خدمت به زائران حرم نبوي و ائمه بقيع (ع) و بيت خدا سعادت مي‌خواهد و اين افتخار نصيب ما شده و در كارمان خستگي نمي‌شناسيم و دوست داريم حتي ساعت شيفتمان به كندي بگذرد تا بيشتر بتوانيم به مهمانان خانه خدا خدمت كنيم.















شايان ذكر است هم اكنون واحد حمل و نقل ستاد مكه مكرمه در عمليات عمره تمهيدات خوبي براي تردد زائران ايراني خانه خدا در نظر گرفته كه به گفته مسوول اين واحد در حالت اوج كار حدود ۱۰۲ دستگاه اتوبوس مدل بالا و با كيفيت در سه ايستگاه غزه، باب علي و مقبره البنات به كار گرفته شده است كه هر دستگاه اتوبوس به صورت متوسط روزانه ۲۰ بار به حرم تردد دارد و به جز نيم ساعت تعويض شيفت يعني از ساعت ۹ونيم تا ۱۰ و نيم صبح و شب در ساير اوقات در خدمت زائران هستند. 

مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.