جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

گفتگوی اختصاصی با مدیر حج وزیارت استان همدان

  • 05 آذر 1393
  • 13:45
  • 0 دیدگاه
  • 989 بازدید
  • Article Rating
گفتگوی اختصاصی با مدیر حج وزیارت استان همدان

بسمه تعالی

ثبت نام از زوج های جوانی که تاریخ عقدشان در نیمه دوم سال 1392 و نیمه اول سال جاری است آغاز شد . مدیرسازمان حج و زیارت استان همدان با اعلام این خبر افزود : زوج های جوانی که تاریخ عقد و ازدواج آنها در محدوده زمانی 1مهرماه 1392تا 31شهریور 1393 می باشد می توانند با مراجعه به سایت زیارت به آدرس http://ziarat.haj.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

محسن ساغرچی ادامه داد: متقاضیان پس ازثبت نام در این سایت و وارد نمودن اطلاعات کامل خود با توجه به دارا بودن الویت در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد .

وی در خصوص تعیین اولویت های متقاضیان اعزام عمره مفرده زوج های جوان گفت :  زوج هایی که هر دو دارای فیش ثبت نام عمره باشند دراولویت اول و چنانچه یکی از زوجین دارای فیش باشد در اولویت دوم و در صورتی که هیچ کدام از آنها فیش نداشته باشند در اولویت سوم قرار خواهند گرفت و با توجه به اولویت و امتیاز کسب شده قرعه کشی خواهند شد.

تسهیل در نقل و انتقال فیش های عمره  

در راستای رفاه حال هم استانی ها نقل وانتقال فیش های عمره در کلیه دفاتر زیارتی استان همدان امکان پذیر شد .

مدیر سازمان حج و زیارت استان همدان گفت : دارندگان فیش های عمره می توانند بدون محدودیت و فقط برای یک بار با در دست داشتن مدارک خود به دفاتر زیارتی استان مراجعه کرده و فیش خود را به نام هرکسی که می خواهند منتقل کنند .

ساغرچی با بیان این مطلب که زمان اعزام دوره جدید عمره مفرده از 24 آذرماه آغازمی شود افزود : زائرین خانه خدا در دو مرحله که مرحله اول از 24آذرماه تا 15 اسفندماه سال جاری و مرحله دوم از 15 اسفند تا 27 خرداد سال آتی می باشد به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی تصریع کرد: در مرحله اول 4700 نفر از سراسر استان در قالب 35 کاروان به صورت مستقیم از فرودگاه همدان با هواپیمای ایرباس 270نفری اعزام خواهند شد .

ایشان در ادامه از نحوه ثبت نام و انتخاب کاروان ها توسط زائرین در این دوره از ثبت نام ها ابراز خرسندی کرد و افزود : افرادی که در مرحله پیش ثبت نام و انتخاب گروه ها ثبت نام کرده بودند با تدبری که سازمان حج و زیارت اندیشیده بود برای اولین بار با مراجعه به سامانه فاخرکاروان های خود را انتخاب و ظرف 72 ساعت با مراجعه به دفاتر زیارتی ثبت نام خود را قطعی کردند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان همدان از فراهم آوردن زمینه ثبت نام وساماندهی زائران و مشتاقان حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در سامانه ساماندهی زائران حسینی (ع) خبر داد و بیان کرد: از متقاضیان زیارت اربعین حسینی (ع) درسایت ساماندهی زائران اربعین سازمان حج وزیارت برای صدور روادید در دفاتر زیارتی ثبت نام به عمل آمد .

ساغرچی ابراز داشت : روادید زائرانی که در دفاتر زیارتی استان ثبت نام کردند توسط شرکت مرکزی همدان(شمسا) و از طریق کنسولگری عراق درکرمانشاه دریافت و این زائران در گروه های 10 نفر ساماندهی شدند. 

وی ادامه داد: با همت سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نیزشرایط بیمه این زائران در مرز مهران مهیا شده است.

ساغرچی در پایان از خیرین همدانی درخواست نمود با این سازمان در راستای خدمات رسانی بهتربه زائران و شرکت کنندگان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) که نماد همبستگی شیعیان جهان در این ایام است همراهی کنند.  تلفن هماهنگی سازمان حج و زیارت استان همدان : 38274007

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :