جمعه 10 فروردین 1403
EN

آرشیو اخبار

سخنرانی پیش از خطبه ها توسط مدیر حج و زیارت همدان

  • 01 شهریور 1393
  • 07:55
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 727 بازدید
  • Article Rating
سخنرانی پیش از خطبه ها توسط مدیر حج و زیارت همدان

بسمه تعالی

مدير حج و زيارت استان همدان، تعداد زائرين اعزامي حج تمتع امسال اين استان را هزار و ۵۶۵ نفر و در قالب ۱۱ كاروان اعلام كرد و ادامه داد: اين زائران بطور مستقيم و با هواپيماهاي ۷۴۷ شركت ماهان از فرودگاه همدان به سوي سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، محسن ساغرچي، مدير حج و زيارت استان همدان به عنوان يكي از آزادگان كشورمان و به مناسبت سالروز آزادي اسرا و نزديك شدن به هفته حج در سخناني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه همدان گفت: با تدبيري كه صورت گرفته حداكثر هزينه براي حج تمتع در ايران حدود ۱۰ ميليون و براي عمره حدود دو ميليون و ۴۰۰ هزار تومان مي‌باشد كه اين هزينه، يك سوم ديگر كشورها است.

ساغرچي به مناسبت سالروز آزادي اسرا اظهار داشت: فرزندان اين انقلاب در زمان اسارت سختي‌هاي فراواني را متحمل شدند ولي با توسل به قرآن مجيد و ائمه اطهار (ع) يك لحظه در برابر دژخيمان بعثي سر خم فرو نياوردند.

وي گروهك داعش را همان بعثياني دانست كه اسراي كشورمان، در چنگال آنها اسير بودند و هم اكنون جنايات وحشيانه و هولناك اين جنايتكاران براي همه جهانيان آشكار و هويدا شده است.
مدير حج و زيارت همدان در ادامه بيان كرد: حج هجرتي از سوي خويشتن به سوي خدا و تجديد عهد و ميثاقي مجدد انسان با معبود خويش است و حج لقاي امامي است كه سكان دار زمين و آسمان هاست.
وي تعداد زائرين اعزامي حج تمتع امسال استان همدان را هزار و ۵۶۵ نفر و در قالب ۱۱ كاروان اعلام كرد و ادامه داد: اين زائران بطور مستقيم و با هواپيماهاي ۷۴۷ شركت ماهان از فرودگاه همدان به سوي سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.
ساغرچي تصريح كرد: همگي حجاج همداني مدينه بعد بوده و در روزهاي سي ام و سي و يكم شهريور ماه و يكم مهرماه اعزام خواهند شد.
مدير سازمان حج و زيارت همدان بيان كرد: در جهت رفاه حال زائرين ثبت نام حج امسال سه ماه زودتر انجام شد و هزينه آن در دو فسط دريافت گرديد.
وي اضافه كرد: براي رفاه و راحتي بانوان زائر، براي نخستين بار در حج امسال پزشكان زن به همراه كاروان‌ها اعزام مي‌شوند.
ساغرچي در پايان: برائت از مشركين را يكي از اركان و كاركردهاي سفر حج دانست و خاطر نشان كرد: اتحاد و برابري مسلمانان و مقابله با نقشه‌هاي دشمنان از درس‌هاي بزرگ حج است.

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.