چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش آموزش متمرکز بانوان زایر تمتع 93 شهرستان همدان برگزار گردید

1178
0

جلسه آموزش متمرکز بانوان زائر حج تمتع 93 شهرستان همدان،  شنبه مورخ 93/5/11 از ساعت 16 الی 19 در سالن شهید آوینی برگزار گردید.

محسن ساغرچي،  مدیر حج و زیارت  استان همدان  ، در حاشیه این مراسم ،  هدف از برگزاری این  همايش را تبيين مسايل شرعي بانوان در اين سفر و آشنايي  ایشان  با مسايل اجرايي حج  اعلام و ادامه داد: در اين همايش مسايل و توصيه‌هاي اجتماعي، فرهنگي و امنيتي لازم توسط مربيان و اساتيد مجرب آموزش داده  خواهد شد.

در این جلسه که بیش از 350 نفر از بانوان حج تمتع 93 حضور داشتند  سرکار خانم بادامی از معینه های کاروان های حج تمتع  در خصوص احکام  و   مناسک حج ، عفاف ، حجاب و  امنیت درسفر  مطالبی را اظهار نموده   و  در ادامه  سرکار خانم میرهاشمی در مورد اخلاق و آداب  سفر نکاتی  را بیان نمودند . در پایان خانم دکتر شعبانی از دستیاران کاروان های حج درخصوص بهداشت و مباحث پزشکی بانوان قبل از سفر ، طول سفر و بعد از سفر راهنمایی های لازم را ارائه کردند.

شایان ذکر است  جوان‌ترين زائر حج تمتع امسال دخترخانمي ۱۸ ساله و مسن‌ترين زائر پيرمردي ۹۳ ساله است و از ۱۵۶۵ زائري كه رهسپار زيارت حرمين شريفين مي‌شوند ۷۱۹ زائر زن و ۸۱۸ زائر مرد مي‌باشند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.