پنجشنبه 01 آذر 1403
EN

آرشیو اخبار

شرایط و دستور العمل ثبت نام عمره مفرده

332
0

بسمه تعالی

سفرهای عمره مفرده پس از 8 سال وقفه و با عنایت الهی و تلاش تمامی دست اندرکاران در کشورمان و کشور میزبان از سرگیری می شود و نخستین گروه زائران ایرانی 28 آذرماه به سرزمین وحی مشرف میگردند.

۲- این دوره سفرهای عمره مفرده زائران ایرانی از تاریخ 28 آذرماه لغایت 9 اسفند ماه 1402 خواهد بود که در این بازه زمانی ایام ماه مبارک رجب و شعبان نیز قرار دارد.

۳- حدود 70 هزار نفر از متقاضیان و مشتاقان تشرف در قالب 550 کاروان از 10 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

۴- در این مرحله از اولویت های 1 تا 150 ثبت نام به عمل می آید.
بدیهی است در صورت تکمیل نشدن ظرفیت لازم بعد از گذشت 48 ساعت، اولویت های بعدی نیز اعلام می شود.

۵- زائران کشورمان 10 روز در عربستان اقامت خواهند داشت؛ 5 روز در مدینه منوره و 5 روز در مکه مکرمه.

۶- با توجه به اینکه اعلام گروههای مربوط به ماه رجب و شعبان تا ابتدای رمضان به صورت همزمان در معرض عموم قرار می گیرد ، لذا افرادی که زودتر مراجعه نمایند و ثبت نام کنند می توانند از اولویت زمانی دلخواه خود استفاده نمایند.

۷- نام نویسی متقاضیان در سامانه عمره به نشانی omreh.haj.ir انجام میگیرد، بدین صورت که چهارشنبه ساعت 11:00 خانواده ها گروه بندی خواهند نمود و به دنبال آن پنجشنبه ساعت 09:00 صبح انجام رزرو و ثبت نام قطعی آغاز خواهد شد.

۸- 150 اولویت اول پس از انجام رزرو، می بایست در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر 24 ساعت) به دفتر زیارتی منتخب خود مراجعه و ثبت نام را قطعی نمایند.

۹- با تلاش شبانه روزی همکاران زحمت کش سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، تمهیدات اجرایی و فرهنگی لازم اندیشیده شده است تا زائران حرم امن الهی سفری توأم با آرامش و معنویت داشته باشند.

۱۰- سازمان حج و زیارت در تلاش است با تحقق شرایط لازم، نسبت به اعزام عمره گزاران ایرانی در ماه مبارک رمضان نیز اقدام نماید.

۱۱- ده گروه قیمتی از 402.339.000 ریال شروع می شود و سقف آن 442.128.000 ریال می باشد.

۱۲- ظرفیت کاروان های عمره در این دوره از 90 تا 167 نفره بصورت متغیر می باشد.

۱۳- 10 ایستگاه پروازی شامل ایستگاههای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز ، یزد، اهواز ، کرمان، زاهدان خواهد بود که زائران تمامی استانها از این ایستگاههای پروازی عزیمت خواهند نمود.

۱۴- نخستین پرواز از ایستگاه پروازی تهران ( فرودگاه امام خمینی ره ) می باشد.

۱۵- تا روز 12دی ماه روزانه دو پرواز در نظر گرفته شده و از 13 دی ماه تا 10 اسفندماه نیز روزانه 4 پرواز صورت می گیرد.

۱۶- پروازهای زائران عمره مفرده توسط شرکتهای هواپیمایی معراج و ایرانایر انجام خواهد شد.

۱۷- خدمات پزشکی در مکه و مدینه توسط مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام خواهد پذیرفت.

۱۸- قراردادهای اسکان، تدارکات، تغذیه، حمل و نقل با جدیت و متعهدانه پیگیری شده تا زائران معزز در مدت زمان حضور در سرزمین وحی، خدمات لازم و در خور شأن را دریافت نمایند.

۱۹- طبخ و تهیه غذا در شرایطی کاملا بهداشتی و با استفاده مواد غذایی با کیفیت و مطابق استانداردها انجام میگیرد. غذای زائران ایرانی در آشپزخانه متمرکز و با فرآیند کاملا صنعتی و بهداشتی انجام می شود.

۲۰- در خصوص حمل و نقل نیز طبق قراردادهایی که با شرکتهای معتبر منعقد شده، از اتوبوسهای با کیفیت برای زائران در حمل و نقل برون شهری و زیارت دوره بهره میگیریم و همچنین حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه نیز با کیفیت مناسب و به صورت 24 ساعته انجام می‌گیرد.

۲۱- ضمنا دارندگان کارت های ودیعه گذاری عمره مفرده، برای آگاهی از الویت تشرف خود، می توانند به پایگاه خبری حج و زیارت (www.haj.ir) قسمت جستجوی اولویت مراجعه نمایند و یا با کد دستوری #645114* از طریق تلفن همراه از الویت تشرف خود آگاه شوند که البته مراتب از طریق ارسال پیامک به واجدین شرایط تشرف نیز اطلاع رسانی خواهد گردید.*
 

 


۲۲- نحوه ثبت‌نام:
دارندگان کارت‌های ثبت نامی عمره مربوط به نام نویسی عمومی سال 1387 از اولویت 1 تا 150 :
این افراد می‌باید با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir اقدام به تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خویش و همچنین تشکیل گروه‌ (به همراه اعضای خانواده، بستگان، آشنایان و ... ) جهت تشرف در یک کاروان نمایند.

۲۳- رزرواسیون افراد صرفاً با مراجعه مستقیم ایشان به سامانه omreh.haj.ir فراهم خواهد بود و به متقاضیان گرامی توصیه می‌شود برای صرفه جویی در وقت و نیز سهولت کار، قبل از شروع ثبت‌نام در گروههای اعزامی، به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه، تشکیل گروه و در نهایت اخذ کلمه کاربری و رمز ورود اقدام نمایند.

۲۴- پس از نام‌نویسی اولیه (رزرواسیون) متقاضی در گروههای اعزامی، می‌باید حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به کارگزار مربوط مراجعه نموده و مدارک خواسته شده را ارائه نماید.

۲۵- بدیهی است قطعی شدن ثبت‌نام مقدماتی افراد منوط به مراجعه بموقع و ارائه کامل مدارک موردنیاز (قید شده در برگه رزرواسیون) به کارگزار خواهد بود.

۲۶- مدت زمان مجاز واریز مابه‌التفاوت هزینه سفر پس از قطعی شدن ثبت‌نام، حداکثر 48 ساعت بوده که درصورت عدم واریز هزینه سفر در این فرصت، متقاضی بطور خودکار(سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد گردید.

۲۷- حمل و نقل هوایی :
ایستگاه های پروازی:
10 ایستگاه (تهران- اصفهان- ساری- اهواز- یزد- کرمان- زاهدان – مشهد- شیراز- تبریز)
تاریخ شروع پروازها:
از 28/09/1402 لغایت 10/12/1402

۲۸- مبلغ بلیط : 13 میلیون تومان
مبلغ بلیط کودکان 2 تا 12سال 75% نرخ افراد بزرگسال در رفت و برگشت خواهد بود و مبلغ بلیط خردسالان (کودکان زیر2سال) 10% افراد بزرگسال در هر مسیر خواهد بود.

۲۹- سقف بار مجاز قابل حمل توسط هر زائر (حداکثر 2 بسته جمعاً 40 کیلوگرم و یک عدد ساک دستی همراه مسافر به وزن 5 کیلوگرم).

۳۰- بدیهی است هزینه بار مازاد از زائر توسط شرکت های هواپیمایی اخذ می‌گردد.

۳۱- حضور مستمر و ثابت نماینده دفتر حج و زیارت حداقل 6 ساعت قبل و یک ساعت بعد از پرواز در فرودگاه الزامی است.

۳۲- تنظیم صورتجلسه پرواز بلافاصله بعد از انجام پرواز و ثبت دقیق آن در سامانه و سیستم مربوطه

۳۳- تعامل مسئولین ثبت صورتجلسه پروازی با نمایندگان شرکت هواپیمائی در خصوص رفع مغایرت های احتمالی.
 

1- درحال حاضر دارندگان کارت ثبت‌نامی عمره مفرده از اولویت 1 تا 150 دارای اولویت تشرف به عمره سال‌جاری می‌باشند.2- کلیه دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی که نسبت به تبدیل قبض خود به کارت ثبت‌نامی جدید اقدام نموده‌اند، نیز در اولویت تشرف خواهند بود (دارای اولویت یک).3- دفاتر حج و زیارت استانی بلافاصله بعد از دریافت سیستمی گروه‌های تخصیصی، نسبت به صدور حکم هر یک از گروهها برای دفاتر زیارتی مد نظر اقدام نمایند.4- مدیر محترم حج و زیارت استان پس از تخصیص گروههای اعزامی به دفاتر زیارتی، به نحو مقتضی نسبت به اطلاع رسانی موضوع در سطح استان اقدام خواهند نمود.5- دفاتر زیارتی مجاز سطح کشور می توانند در راستای خدمت رسانی به متقاضیان اعزام نسبت به انجام امور مربوط به رزرواسیون و ثبت نام از ایشان اقدام نموده و در قبال آن حق‌الزحمه تعیین شده را دریافت نمایند.6- تمام متقاضیان اعزام به عمره مفرده سال 1402 می‌بایست دارای گذرنامه مستقل با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز باشند. ضمناً مسئولیت کنترل گذرنامه متقاضیان اعزام، من حیث تاریخ اعتبار لازم برای دریافت روادید، سلامت فیزیکی و مخدوش نبودن آن و همچنین دارا بودن صفحات خالی برای درج مهر ورود و خروج، با دفتر زیارتی مجری بوده و لازم است در این خصوص تأکید لازم به ایشان معمول گردد.7- متقاضیان ثبت نام می‌توانند از ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 22‏/09‏/1402 با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir نسبت به تشکیل گروه اعزامی و اخذ کد رهگیری اقدام و متعاقب آن از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 23‏/9‏/1402 با مراجعه مجدد به سامانه یادشده، نسبت به انجام ذخیره جا (رزرواسیون) مبادرت نمایند. 8- پس از انجام ثبت نام مقدماتی و مراجعه متقاضی به دفتر زیارتی مجری برای قطعی نمودن ثبت نام، کارگزار منتخب می باید ضمن رویت اصل شناسنامه و کارت ملی، نسبت به اخذ کارت ثبت نامی عمره، گذرنامه و دو قطعه عکس جدید و سپس صدور برگه واریز هزینه سفر برای هریک از افراد اقدام نموده و در خصوص واریز وجوه مربوط در اسرع وقت ممکن و توجه به فرصت محدود برای انجام سایر امور همچون اخذ روادید، جلسات آموزشی و .... تأکید نماید.9- پس از قطعی شدن ثبت‌نام و واریز وجوه و همچنین انجام سایر امور مربوط، مدیریت حج و زیارت استان نسبت به ارسال سیستمی اطلاعات گروه، برای اخذ روادید اقدام خواهد نمود.10- با دریافت روادید الکترونیکی هر گروه، مدیریت محترم دفتر حج و زیارت استان می باید ضمن اطلاع‌رسانی به موقع به دفتر‌ زیارتی مجری، بمنظور اطمینان از اخذ روادید تمامی اعضای گروه و کنترل محتویات روادید بویژه عکس متقاضی، اعتبار و درج مشخصات صحیح افراد (پس از اخذ تأیید کارگزار مجری) از صحت روند امور اطمینان حاصل نماید. 11- نماینده دفاتر حج و زیارت استانی (در ایستگاه پروازی)، می باید حداقل 6 ساعت قبل و 1 ساعت پس از پرواز در فرودگاه حاضر بوده و صورت جلسه نهایی پرواز را که مبنای تسویه حساب با شرکت های هواپیمایی است؛ مهر و امضاء نموده و صورت جلسه مزبور را در اولین فرصت (کمتر از 12 ساعت ) در سامانه مربوط ثبت و تائید نهایی نماید.12- مدیریت حج و زیارت استان می‌باید گذرنامه افرادیکه به هر دلیل از انجام سفر منصرف می‌شوند را نزد خود نگه داشته و بعد از پایان اعتبار و یا ابطال روادید، به فرد منصرف تحویل دهد.13- باتوجه به کثرت ودیعه گذاران در نوبت تشرف و شرایط جاری، در حال حاضر امکان تخصیص سهمیه به اشخاص حقیقی و حقوقی همچون نهادهای دولتی و غیردولتی؛ مراکز آموزشی و .... وجود ندارد، لیکن در صورت اخذ هرگونه تصمیم جدید و اخذ مجوزهای مربوط، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.