چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

دفاتر زیارتی

نشست هم اندیشی مدیر حج و زیارت با دفاتر و شرکتهای خدمات زیارتی استان همدان

1338
0

بسمه تعالی

گزارش اولین نشست هم اندیشی مدیر حج و زیارت استان همدان با دفاتر و شرکتهای خدمات زیارتی

 در روز یکشنبه مورخ 18/3/93 راس ساعت 17جلسه ای به ریاست مدیر حج و زیارت استان و مسئول حراست و تعدادی از همکاران ، با حضور 33 نفر از مدیران دفاتر و شرکتهای خدمات زیارتی ، مدیر عامل شرکت مرکزی ، رابط عمره و مسئول نظارت بر ثبت نام ، در محل سالن اجتماعات مدیریت حج و زیارت استان همدان بشرح زیر برگزار گردید :

این جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، راس ساعت مقرر آغاز شد . سپس ساغرچی مدیر حج و زیارت استان ضمن عرض خیر مقدم و خسته نباشید به حضور کلیه مدعوین محترم ، مطالب خود را با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد آغاز نمود. ایشان با گرامی داشتن اعیاد فرخنده شعبانیه و میلاد پر خیر و برکت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و همچنین با گرامی داشتن سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) از تمامی عزیزانی که در زمینه مسائل مختلف در عملیات حج و عمره و عتبات عالیات ، با دفتر حج و زیارت استان همکاری تنگاتنگ و صمیمانه داشته اند تقدیر و تشکر کرد . مدیر حج و زیارت استان بیان داشت اینجانب بدون هیچگونه  گرایشی به شخص و یا گروه خاصی و فقط با رعایت دقیق انصاف و عدالت در همه امور آغاز به کار نموده ام و از نظرات و پیشنهادات همه همکاران  استقبال  خواهم کرد.

ساغرچی در ادامه سخنان خود ، آقای حاج محمد مهدی بادامی را بعنوان معاون پژوهشی مرکز آموزش علمی – کاربردی حج و زیارت استان معرفی نمود و از خدمات ارزنده آقای محمد جعفر بادامی که در طول سالیان متمادی در امر آموزش تلاش های زیادی نموده اند ، تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت آقای محمد جعفر بادامی کما فی سابق در امر نظارت بر ثبت نام کاروانهای حج و عمره ، با مدیریت حج و زیارت استان همکاری خود را ادامه خواهند داد. 

مدیر حج و زیارت استان در ادامه ، از تشکیل  کمیته های تخصصی در بخش های حمل و نقل ، تغذیه و تدارکات ، مسکن و امنیت در سفر خبر داد و افزود انشا اله تعالی با تشکیل این کمیته های تخصصی و استفاده از تجربیات و نظریات همه شما عزیزان ، بتوانیم گامهای موثر و بزرگی را در جهت خدمت به زائرین اماکن مقدسه برداریم.

 ساغرچی در خصوص نحوه اطلاع رسانی از ارائه خدمات زیارتی به مردم ، نکاتی را متذکر شد و افزود مدیران محترم دفاتر و شرکتهای زیارتی می توانند با راه اندازی یک وبلاگ مردم شریف استان را از برنامه های زیارتی خود مطلع نمایند.

مدیر حج و زیارت استان با توجه به نزدیک شدن به ایام هفته حج نکاتی در خصوص چگونگی برگزاری مراسم بزرگداشت هفته حج سالجاری بیان داشت و افزود جهت برنامه ریزی هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم در جلسات آتی خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

ایشان تکریم ارباب رجوع و رعایت انصاف و عدالت در انجام درخواست های قانونی زایرین  را با رعایت اخلاق اسلامی مورد تاکید قرار داد و خوشروئی در برخورد با این عزیزان را متذکر شد و تمامی کارگزاران را به سعه صدر و خوش خلقی و نگه داشتن عزت و احترام زائرین و تکریم آنان که همانا ولی نعمتان همه ما هستند دعوت کردند.

 محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان در ادامه سخنان خود در خصوص آموزش عوامل خدماتی کاروانهای حج و عمره و عتبات بیان داشت ، قبل از معرفی این عزیزان بحث آموزش  آنان را بررسی کنید و از طی نمودن کلیه مراحل آموزشی توسط فرد اطمینان حاصل نمائید. ایشان از کلیه مدیران محترم دفاتر و شرکتهای زیارتی خواستند که در زمینه معرفی افراد واجدالشرایط دقت کافی و وافی بعمل آورند و روحیه خدمت به زائرین اماکن مقدسه را در فرد معرفی شده مدنظر قراردهند و  کسانی معرفی شوند که حداکثر تلاش خود را در زمینه خدمت هر چه بیشتر به زائرین عزیز، آنچنان که در خور شان مردم شریف دارالمومنین همدان باشد از خود دریغ ننمایند.

 مدیر حج و زیارت استان در پایان سخنان خود با آرزوی توفیق و سلامتی برای کلیه کارگزاران و ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) به پایان رساندند و از کلیه مدیران محترم دفاتر و شرکتهای زیارتی در خواست نمودند مطالب خود را باختصار بیان نمایند.

 در ادامه برادر مقتدر مسئول حراست مدیریت حج و زیارت استان ضمن عرض سلام و خسته نباشید به حضور کلیه مدعوین محترم و با تشکر از راهنمائی های مدیر محترم حج و زیارت استان مطالب امنیتی و حفاظتی مهمی را بیان داشت. ایشان رعایت حجاب اسلامی توسط کارکنان دفاتر و شرکتهای زیارتی را مورد تاکید قرار داد و نصب دوربین مدار بسته در دفاتر ، رعایت دقیق ساعت کار دفاتر ، راهنمائی و توجیه زائرین در محل دفتر و شرکت زیارتی ، رعایت دقیق دستورالعمل در انتخاب مدیران و معاونین کاروانها ، رعایت بخشنامه ها در خصوص نقل و انتقال اسناد حج و عمره از جمله نکاتی بود که توسط مسئول حراست حج و زیارت مطرح شد .          

 در ادامه ، مدیران محترم دفاتر و شرکتهای زیارتی استان مطالب ، پیشنهادات و انتقادات خود را در زمینه های مختلف مطرح نمودند و پاسخ لازم را از مدیر حج و زیارت استان دریافت کردند.

 پس از ارائه مطالب توسط مدیران دفاتر و شرکتهای زیارتی ، آقای محمود مسگریان بعنوان نماینده هیئت مدیره شرکت مرکزی خدمات زیارتی استان ، گزارشی از عملکرد شرکت مذکور را باختصار به سمع و نظر حاضرین رساند.

این جلسه با ذکر صلواتی بر محمد(ص) و آل محمد(ص) در ساعت 19 به پایان رسید و از مدیران محترم کاروانهای حج تمتع 1393 دعوت شد تا در جلسه بعدی که پیرامون مسائل اجرائی حج تمتع 93 برگزار خواهد شد شرکت نمایند.

                                                                                                                                                                                روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان همدان

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.