چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

دفاتر زیارتی

دومین نشست هم اندیشی مدیر حج و زیارت استان همدان با دفاتر و شرکتهای خدمات زیارتی

دومین نشست هم اندیشی مدیر حج و زیارت استان همدان با دفاتر و شرکتهای خدمات زیارتی

(( بسمه تعالی ))

گزارش نشست هم اندیشی مدیر حج و زیارت استان همدان با دفاتر و شرکتهای خدمات زیارتی

در روز دو شنبه مورخ 23/4/93 راس ساعت 19جلسه ای به ریاست مدیر حج و زیارت استان و تعدادی از همکاران ، و با حضور 32 نفر از مدیران دفاتر و شرکتهای خدمات زیارتی در محل سالن اجتماعات مدیریت حج و زیارت استان همدان بشرح زیر برگزار گردید :

این جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، راس ساعت مقرر آغاز شد . سپس ساغرچی مدیر حج و زیارت استان ضمن عرض خیر مقدم و خسته نباشید به حضور کلیه مدعوین محترم ، مطالب خود را با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد آغاز نمود. ایشان با عرض قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) از تمامی عزیزانی که در زمینه مسائل مختلف در عملیات حج و عمره و عتبات عالیات ، با دفتر حج و زیارت استان همکاری تنگاتنگ و صمیمانه داشته اند تقدیر و تشکر نمودند .

مدیر حج و زیارت استان در ادامه ، از تشکیل  کمیته های تخصصی در بخش های حمل و نقل ، تغذیه و تدارکات ، مسکن و امنیت در سفر خبر داد و افزود انشا اله تعالی با تشکیل این کمیته های تخصصی و استفاده از تجربیات و نظریات همه شما عزیزان ، بتوانیم گامهای موثر و بزرگی را در جهت خدمت به زائرین اماکن مقدسه برداریم.

ساغرچی در خصوص نحوه اطلاع رسانی از ارائه خدمات زیارتی به مردم ، نکاتی را متذکر شد و افزود مدیران محترم دفاتر و شرکتهای زیارتی می توانند با راه اندازی یک وبلاگ مردم شریف استان را از برنامه های زیارتی خود مطلع نمایند.

ایشان اظهار داشتند در بحث های اجرایی هماهنگی های لازم با ارگانهای دیگر از جمله پلیس مواد مخدر، اداره گذرنامه،بهداشت و... انجام شود تا در جلسات کاروان ها شرکت کنند تا اطلاع رسانی به زائران عزیز از هر نظر کامل باشد و همچنین تکریم ارباب رجوع و رعایت انصاف و عدالت در انجام درخواست های قانونی ایشان را با رعایت اخلاق اسلامی مورد تاکید قرار داد و خوشروئی در برخورد با این عزیزان را متذکر شد و تمامی کارگزاران را به سعه صدر و خوش خلقی و نگه داشتن عزت و احترام زائرین و تکریم آنان که همانا ولی نعمتان همه ما هستند دعوت کردند.

محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان در ادامه سخنان خود فرمودند همتی که دفاتر در موردتکمیل کاروان های  عمره دارند در تکمیل کاروانهای عتبات عالیات عراق نیز داشته باشند.سپس ایشان فرمودند از پتانسیل بالای حج و عمره در کمک به ایتام و نیازمندان است باید استفاده شود و با تشکیل یک انجمن خیریه کمک ها سازماندهی شده و به صورت متمرکز انجام شود. 

در ادامه،حکم آقای محمد مهدی بادامی که بعنوان معاون آموزش و پژوهش مرکز آموزش علمی – کاربردی حج و زیارت استان انتخاب شدند داده شد و از خدمات ارزنده آقای محمد جعفر بادامی که در طول سالیان متمادی در امر آموزش تلاش های زیادی نموده اند ، تقدیر و تشکر گردید. 

مدیر حج و زیارت استان در پایان سخنان خود با آرزوی توفیق و سلامتی برای کلیه کارگزاران و ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) به پایان رساندند.

این جلسه در ساعت 20:15 به پایان رسید و مدیران محترم کاروانها و دفاتر زیارتی استان برای اقامه نماز به مسجد باب الحوائج عباس آباد رفته و سپس در مراسم افطاری که توسط شرکت مرکزی استان تدارک دیده شده بود شرکت نمودند  .

                                                                       روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان همدان
سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط