جمعه 10 فروردین 1403
EN

حج تمتع

سومین جلسه هماهنگی مدیران کاروانهای حج 93

سومین جلسه هماهنگی مدیران کاروانهای حج 93

بسمه تعالی

در روز دو شنبه مورخ 23/04/93 سومین جلسه مدیران کاروانهای حج تمتع 1393 به ریاست محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان با حضور 11 نفر از مدیران کاروانها حج 93 درمحل سالن اجتماعات حج و زیارت جهت اطلاع رسانی ازآخرین دستورالعملهای سازمان مرکزی ، و دیگر هماهنگی های لازم بشرح زیر برگزار گردید :

این جلسه با ذکر تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید راس ساعت18:00آغاز شد . سپس مدیر حج و زیارت استان ضمن عرض خسته نباشید به حضور مدعوین محترم و عرض قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) مطالب خود را آغاز کردند0ایشان افزود ، ما همگی باید شکر گزار خداوند متعال باشیم به جهت اینکه ما را در جائی قرارداده که می توانیم خدمتگزار زائرین بیت الله الحرام و حرم پیامبر (ص) و همچنین کربلای امام حسین (ع) باشیم.

مدیر حج و زیارت استان در ادامه در خصوص آموزش عوامل خدماتی ، لباس متحد الشکل و ساک زائرین نکاتی مطرح کردند سپس ایشان فرمودند که پروازهای تمتع امسال از همدان انجام خواهد شد و تاریخ پرواز کاروانها سیم و سی ویکم شهریور و یکم مهر خواهد بود و تاریخ بازگشت کاروان ها 26 و27 و28 ذیحجه می باشد.

مدیر استان در مورد اعلام بخشنامه ها و بحث فرهنگی زائران که توسط بعثه مقام معظم رهبری ابلاغ شده واطلاع رسانی به زائران در مورد شرکت درجلسه فرهیختگان همچنین جلسه متمرکز بانوان تمتع همدان که مورخ 23/5/93 برگزارمی شود و جلسه متمرکز بانوان تمتع ملایرکه مورخ 16/5/93 برگزار می شود و جلسه یاوران حجاج که در مورخ 23/5/93 برگزار می شود و همچنین آموزش متمرکز زائران تمتع 93 که مورخ 7/6/93بر گزار خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان درادامه سخنان خود در خصوص لزوم برنامه ریزی جهت هرچه با شکوه تر برگزارکردن مراسم گرامیداشت هفته حج تاکید نمود وراه اندازی یک وبلاگ جهت اطلاع رسانی مطلوب به زائرین را پیشنهاد دادند.

سپس ایشان در مورد روادید کاروان های تمتع و انتخاب رابط برای این امر با مدیران کاروان ها مشورت نموده که حاج آقا رستگار بعنوان رابط استان انتخاب شدند.همچنین در مورد مبلغ در نظر گرفته شده برای قربانی زائران و لباس عوامل کاروان ها وجایگزین کردن زائران انصرافی و اعلام مدیران مجموعه تا مدیران کاروان ها هماهنگی های لازم را با آنان داشته باشند نکاتی را یادآوری نمودند.

در ادامه ، ساغرچی زائرین را بعنوان ولی نعمتان خود یاد کرد و بیان داشت همگی ما خادمین حجاج هستیم و     می بایست رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی و عدالت را  در برخورد با این عزیزان سرلوحه کار خود قرار دهیم.   

ساغرچی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از زحمات کلیه مدیران کاروانها بیان داشت ، خداوند بزرگ را شاکریم که توفیق خدمت به زائرین و میهمانان خود را به ما عطا فرموده و انشا الله سعادت این خدمت بزرگ را تا پایان عمر به ما عنایت فرماید و مورد قبول حضرت حق واقع شود .

سپس جناب آقای نوبهار مسئول رایانه استان در مورد نحوه صحیح ثبت اطلاعات گذرنامه زائران و تهیه لیست اطلاعات گذر نامه و نحوه چیدمان آن براساس لیست و همچنین مهر و امضاء لیست هنگام تحویل به رابط سخنانی را فرمودند و حد اکثر تاریخ تحویل وتکمیل اطلاعات گذرنامه ها را 29/04/93 اعلام نمودند تا به موقع (18/05/93) به تهران داده شود.

در ادامه بادامی ، مسئول نظارت بر ثبت نام کاروانهای حج تمتع 93 نکاتی را به سمع و نظر حاضرین در جلسه رساند و رعایت دقیق دستورالعمل های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

در پایان ، مدتی از وقت جلسه به پرسش و پاسخ در مورد مسائل مطروحه گذشت و مدیران کاروان سئوالات خود را ذکر نموده و پاسخ را از مدیرحج و زیارت استان دریافت کردند.

 روابط عمومی حج و زیارت استان همدان

سید هاشم حسینی زاده امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.